نوشته شده توسط : b.gholami

 میناکاری در میان هنرهای سنتی و دستباف اصفهان هنر بسیار اصیل و با سابقه ای است که بر روی فلزاتی مانند طلا، نقره و مس انجام می شود که امروزه بیشتر روی مس انجام می شود. گلدان شیشه ای میناکاری اصفهان نقاشی نازک گل مارپیچی طلایی سادهقدمت این هنر در ایران به دوره اشکانیان و ساسانیان برمی‌گردد، در زمان صفویه نقاشی‌های پرندگان و حیوانات روی پایه‌های آبی کم‌رنگ، سبز، زرد و قرمز و در دوره مغول نقاشی‌های دربار بر روی ظروف میناکاری می‌کشیدند. در دوره سلجوقیان استفاده از ظروف برنجی و میناکاری بسیار مورد استفاده قرار می گرفت، بنابراین مردم سلجوقی به استفاده و ترویج هنر میناکاری تشویق می کردند. خرید گلدان میناکاری کلیک کنید.

صادرات آثار هنری میناکاری

صادرات آثار هنری میناکاری شده نیز در این دوره صورت گرفت. در زمان صفویه، نقوش مینیاتوری مانند تجمع بزها در حیاط، اسب سواری، شکار و میناکاری روی نقره و همچنین نقوش موسیلاژ و هاتایی به نقوش اضافه شد و رنگ قرمز بیشتر مورد استفاده میناکارها قرار گرفت. بیش از هر دوره دیگری در دوره جدید، پس از قاجار، این هنر برای مدتی به فراموشی سپرده شد و کمتر مورد توجه قرار گرفت.

استاد مسگر برای تولید ظروف لعابی ابتدا ظروفی مانند بشقاب، کاسه، گلدان، دیگ و ... را می سازد و با اسید سولفوریک رقیق تمیز می کند و برای لعاب کاری آماده می کند. در مرحله لعاب دهی، رنگ لعاب را 3 یا 4 بار بر روی ظروف پاشیده و پس از هر بار رنگ آمیزی ظروف در کوره با دمای 750 تا 800 درجه سانتیگراد پخته شده و سپس به میناکار تغذیه می شود.

میناکاری ظروف لعابدار

استاد مینا ظروف لعابدار را با رنگ های لعاب مخصوص و قلم موهای ظریف رنگ می کند و طرح هایی از اسلایم، هاتایی، گل و مرغ، شکار و ... را روی ظروف پیاده می کند. در نهایت پس از اتمام رنگ آمیزی و میناکاری به کوره برگردانده شده و رنگ ها پخته و در دمای 600 درجه تثبیت می شوند.

با توجه به اینکه رنگ های لعابی باید در مدت زمان مشخصی در فر پخته شوند، این مرحله بسیار حساس است، زیرا اگر ظرف لعابی کمتر از مقدار در فر و در حرارت بماند، رنگ ها ثابت نمی شود و یکنواخت و در نتیجه این کار مستلزم کار و برق و پولیش است و همچنین در صورت وجود بیش از حد لازم در کوره رنگ ها سوخته و جذابیت کار از بین رفته و ظروف کدر می شود.

هنر میناکاری به اشکال مختلف و بر روی اشیاء مختلف مانند گلدان، لیوان، کاسه و فنجان، بشقاب، قاب عکس، تابلو میناکاری، در و پنجره، زیارتگاه میناکاری، اشیاء تزیینی، جعبه لوازم آرایش بانوان، شربت، زیور آلات انجام می شود. و ….

تنگ میناکاری

تنگ میناکاری ترکیبی از دو هنر گلدان سنتی و میناکاری است. این ظروف که امروزه بیشتر به عنوان وسایل تجملی و تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند جلوه خاصی برای سرو نوشیدنی هایی مانند دوغ، شربت و آب به شما عزیزان ببخشند و امکان شستشوی داخل این ظروف نیز وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

دستگاه بسته بندی اتوماتیک Automatic Packaging Machine  و … با عملکرد الکترو مکانیک و پنوماتیک بوده و در انواع مختلفی تولید میشود. دستگاه پرکن الکترومکانیک اتوماتیک با 4 کاپه توزین و طول دو متر و پنجاه سانتیمتر و عرض 2 متر و ارتفاع سه متر و یازده سانتیمتر در البرز ماشین کرج تولید می شود.

این واحد برای کارخانجات بسته بندی مناسب بوده و مخزن آن توسط بالابر پر می شود. دستگاه پرکن پنوماتیک به صورت چهار ترازو به ارتفاع 2 متر و سی سانتی متر و طول یک متر و سی سانتی متر و عرض یک متر با سرعتی برابر با دستگاه های الکترومکانیکی اما به دلیل ابعاد کوچکتر کار می کند. اندازه، در فضاهایی که محدودتر هستند استفاده می شود.دستگاه بسته بندی اینجا کلیک کنید.

تجهیزات دستگاه های پرکن دیجیتال شامل سیستم PLC، مانیتور لمسی در زمان های مختلف شامل منوی فارسی، سیستم عیب یابی خودکار و HMI می باشد. اما با توجه به تغییراتی که گاهاً روزانه در تهیه مواد اولیه رخ می دهد، می توانید برای دریافت قیمت به روز و مربوطه این واحدها با شماره های زیر تماس بگیرید و یا در واتساپ پیام دهید.

اگر این دستگاه بسته بندی اتوماتیک است پس چه نیازی به اپراتور است؟

تمام دستگاه ها، ماشین ها، حتی بازوهای رباتیک صنعتی که تمام کارها را خودشان انجام می دهند، نیاز به یک اپراتور دارند تا آنها را روشن کند و تنظیمات لازم را انجام دهد. به عنوان مثال برای این دستگاه های بسته بندی، اپراتور باید تنظیمات اولیه دستگاه را انجام دهد، وزن بسته ها را تعیین کند، دستگاه بسته بندی را با بالابر Z هماهنگ کند و وزن اولیه و نهایی را تعیین کند. سلفون مناسب را در پشت دستگاه قرار دهید. و تمامی این موارد باید در ابتدای کار توسط اپراتور انجام شود.

دستگاه پرکن حبوبات و خشکبار

خط پرکن حبوبات و خشکبار شامل ماشین آلات مختلفی می باشد. برای پرکردن حبوبات در صورتی که خط نظافت و بسته بندی کامل در نظر گرفته شود باید به دستگاه های بوجاری، نوار نقاله های دستی، دستگاه های کاسه لیفت، دستگاه های پولیش حبوبات و سپس دستگاه بالابر Z و انواع دستگاه های پرکن مراجعه کنیم.

این ماشین های پرکن وزن دارند و به نام کلاهک های Ludsley آنها نامگذاری شده اند. به عنوان مثال چهار ترازو شامل چهار ترازو برای توزین فرآورده ها و بسته بندی بعدی آنها و دو ترازو شامل دو ترازو برای توزین حبوبات و خشکبار می باشد که مکانیسم این دستگاه ها متفاوت بوده و شامل الکترومکانیکی و پنوماتیک می باشد.

مشخصات دستگاه بسته بندی اتوماتیک چهار وزنه مکانیکی

ابعاد دستگاه طول 250 عرض 200 ارتفاع 315

مصرف برق: 2.5 کیلو وات تک فاز یا سه فاز 220-380 ولت

وزن دستگاه: حدود 1600 کیلوگرم

سرعت دستگاه: 20 تا 30 بسته در دقیقه

وزن بسته بندی: از 20 تا 2000 گرم

دستگاه دیجیتال چهار توزین با سیستم PLC، مانیتور لمسی با منوی فارسی، سیستم تشخیص خطای خودکار، HMI و ... می باشد.

کاربرد دستگاه بسته بندی 

 پر کردن انواع حبوبات، غلات، میوه های خشک، شکر، شکر، برنج، چای، سبزیجات و میوه های خشک، چیپس، مواد دارویی و شیمیایی.



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

اسید گلیکولیک یک ترکیب لایه بردار مؤثر است که باعث حفظ رطوبت نیز می شود. این ماده همچنین محرک تولید سلول های پوستی جدید است. استفاده آن در غلظت های کم برای بیشتر مردم بی خطر است و به همین دلیل در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی کاربرد دارد. مجموعه این ویژگی ها گلیکولیک اسید را قادر می سازد تا در بهبود و درمان بسیاری از شرایط پوستی و مسائل مربوط به زیبایی، اثرگذار باشد. ظهور علائم پیری، آکنه و انواع مختلف بد رنگ شدن پوست از جمله این موارد هستند.

 

نحوه استفاده از اسید گلیکولیک در مراقبت از پوست

 

گلیکولیک اسید یک آلفا هیدروکسی اسید محلول در آب (AHA) است که از نیشکر تولید می شود. یکی از پرکاربردترین AHA ها در محصولات مراقبت از پوست است.فروش اسید گلیکولیککلیک کنید.

 

AHA ها اسیدهای طبیعی هستند که از گیاهان به دست می آیند. آنها از مولکول های کوچکی تشکیل شده اند که جذب پوست شما بسیار آسان است. این باعث می شود آنها برای صاف کردن خطوط ریز، بهبود بافت پوست و سایر کاربردهای ضد پیری ایده آل باشند.

اسید گلیکولیک چگونه کار می کند؟

گلیکولیک اسید کوچکترین مولکول را در بین تمام AHA ها دارد. این اجازه می دهد تا اسید گلیکولیک جذب پوست شود و آن را حتی بهتر از سایر AHA ها لایه برداری کند.

 

اسید گلیکولیک با افزایش سرعت نوسازی سلولی عمل می کند. به عبارت دیگر، پیوندهایی را که سلول های پوست را در کنار هم نگه می دارند، حل می کند. در واقع پوست شما می تواند سلول های مرده پوست را سریعتر از بین ببرد.

کاری که برای پوست شما انجام می دهد

اسید گلیکولیک به دلایل زیادی یک درمان بسیار محبوب است، از جمله:

 

ضد پیری: خطوط ریز را صاف می کند و رنگ و بافت پوست را بهبود می بخشد.

آبرسانی: پوست را صاف می کند و از خشکی آن محافظت می کند.

آسیب ناشی از نور خورشید: لکه های تیره ناشی از آسیب خورشید را سفید می کند و از کلاژن در برابر نور خورشید محافظت می کند.

رنگ صورت: در صورت استفاده منظم پوست را روشن می کند.

لایه برداری: از رشد موهای زائد جلوگیری می کند و با کمک به دفع سلول های مرده پوست، منافذ را کوچکتر نشان می دهد.

آکنه: برای جلوگیری از کومدون، جوش های سرسیاه و جوش های ملتهب منافذ را تمیز می کند.

جایی که می توانید آن را پیدا کنید

اگر به دنبال اسید گلیکولیک هستید، انتخاب های زیادی دارید. این مورد مورد علاقه مراقبت از پوست را می توان در بسیاری از محصولات بدون نسخه (OTC) یافت.

 

داروخانه، بازار یا آبگرم محلی خود را امتحان کنید. شما مقدار زیادی پاک کننده، ماسک، تونر و مرطوب کننده های حاوی اسید گلیکولیک پیدا خواهید کرد. محصولات OTC با اسید گلیکولیک معمولا تا 10٪ است.

انتخاب درمان مناسب پوست

درمان با اسید گلیکولیک که انتخاب می کنید بستگی زیادی به نوع پوست و اهداف نهایی شما دارد. محصولات OTC با اسید گلیکولیک ممکن است برای پوستی روشن تر و سالم تر کافی باشند. آنها همچنین می توانند برای جلوگیری از جوش و کاهش خطوط ریز بدون نیاز به لایه برداری حرفه ای قوی تر کافی باشند.

اگر می خواهید مشکل پوستی خاصی را درمان کنید، لایه برداری پوست حرفه ای گزینه خوبی است. به عنوان مثال، لایه برداری حرفه ای می تواند به آسیب های ناشی از نور خورشید، لکه های تیره، آکنه یا چین و چروک های عمیق تر کمک کند. آنها نتایج بهتری را سریعتر به شما می دهند. اما از آنجایی که این لایه بردارها حاوی درصد بیشتری از اسید گلیکولیک هستند، خطر تحریک بیشتری را به همراه دارند.هنگام انتخاب هر نوع درمان با اسید گلیکولیک، درصدقیمت اسید گلیکولیک موجود در آن تنها یک فاکتور است که باید در نظر گرفته شود. PH محصول دیگری است. هر چه محصول اسیدی تر باشد، با وجود مقدار اسید گلیکولیک موجود در آن، قوی تر و موثرتر روی پوست شما خواهد بود



:: بازدید از این مطلب : 559
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

الکل متانولی چیست؟

متانول که "الکل مالشی"، "متیل الکل"، "متیل الکل" و "الکل صنعتی" نیز نامیده می شود، مایعی شفاف با فرمول شیمیایی CH3OH است. الکل متانول ساده ترین نوع الکل است، در واقع یک ماده شیمیایی بی رنگ، فرار، قابل اشتعال و سمی است که دارای خواص قطبی است که آن را به حلال خوبی تبدیل می کند.قیمت متانول صنعتی بشکه ای کلیک کنید.

به طور کلی رنگ متانول و الکل صنعتی بی رنگ بوده و شباهت زیادی به یکدیگر دارند و گاهی برای تشخیص آن ها الکل متانولی به رنگ صورتی یا نارنجی تولید می شود. و هنگام سوختن با شعله سفید روشن یا رنگ زرد می سوزد. قیمت الکل متانولی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اگر قصد خرید الکل متانولی را دارید، حتما ادامه مقاله را بخوانید تا شما را با بزرگترین منبع فروش الکل متانولی در ایران آشنا کنیم.

توجه داشته باشید که "متیل الکل" در صورت بلعیدن برای انسان بسیار سمی است و بیشتر برای ایجاد سوخت، حلال و ضد یخ استفاده می شود و استفاده از "متیل الکل" در صنعت پررنگ تر است که در ادامه به آن می پردازیم.

 

بسیاری از افراد به اشتباه الکل متانولی را برای ضدعفونی دست های خود خریداری کرده اند و یا به عبارتی الکل چوب خریداری کرده اند که همانطور که گفته شد خاصیت ضد میکروبی و ضدعفونی کنندگی بسیار ضعیفی دارد و ضرر آن بیشتر از فایده است، بنابراین خرید الکل متانولی به هیچ وجه برای افراد توصیه نمی شود. اهداف ضد عفونی

برخی افراد سودجو در جامعه با افزودن موادی مانند وایتکس به منظور فروش الکل متانولی رنگ آن را به الکل طبی (سفید روشن) تغییر داده اند اما تمام خواص سمی خود را دارد و احتمالاً الکل سفید است. به مردم دارو می دهند که عوارض زیادی برای فرد به همراه دارد.

 

پس هنگام خرید الکل مالشی برای ضدعفونی دست‌ها، به تفاوت‌های ظاهری و شیمیایی آن‌ها توجه کنید تا به اشتباه الکل چوب نخرید. در زیر تفاوت بین الکل متانول و الکل اتانول را با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار خواهیم داد.

درباره الکل متانول و تاریخچه آن

از لحاظ تاریخی، متانول زمانی ایجاد شد که سلولز، قند اصلی موجود در چوب و برخی گیاهان دیگر، توسط باکتری ها تخمیر شد. این فرآیند تخمیر منجر به تولید ماده ای شد که بلعیدن آن کشنده بود اما به عنوان حلال برای اهداف علمی مفید بود و امروزه بسیاری از مردم الکل متانول را برای مصارف صنعتی خریداری می کنند.

در گذشته «مصریان باستان» از مخلوطی از مواد از جمله متانول در فرآیند مومیایی کردن استفاده می کردند و آن را با تجزیه و تحلیل چوب به دست می آوردند. با این حال، متانول خالص اولین بار توسط بویل در سال 1661 پس از میلاد از تقطیر چوب بدست آمد و مصرف آن پس از کشف آن بسیار افزایش یافت. به همین دلیل به الکل متانول الکل چوب نیز می گویند.

خواص فیزیکی و شیمیایی الکل متانول

ذکر این نکته ضروری است که هر چه بیشتر در مورد خواص الکل متانولی بدانید، خرید یا فروش الکل متانول با موفقیت بیشتری انجام می شود:

 

اسامی مترادف با الکل متانولی به شرح زیر است:

متانول، متیل الکل، متیل الکل، الکل صنعتی، الکل چوب، هیدروکسی متان، الکل متیل چوب الکل. متیلول، متیل الکل، متیل هیدروکسید، متیل هیدرات،

 

کلاس محصول: 1. الکل متانولی صنعتی 2. الکل متانولی آزمایشگاهی.

واکنش های شیمیایی الکل متانول

خرید متانول الکل یا فروش الکل متانولی در صنعت برای اهداف زیادی انجام می شود اما باید دانست که متانول به دلیل ویژگی هایی که دارد با ترکیبات شیمیایی واکنش می دهد و بنابراین می توان مواد شیمیایی مختلفی را از آن به دست آورد به عنوان مثال از کربونیلاسیون اسید استیک به دست می آید. البته این اسید را می توان با روش دیگری نیز به دست آورد. با ترکیب متانول با مونوکسید کربن.

واکنش های مهم صنعتی عبارتند از: گاز هیدروژن، گاز هیدروژن اکسید کننده، تبدیل به آلدهید روی کاتالیزورهایی مانند نقره یا مولیبدن - اکسید آهن، دی اکسید کربن و با استفاده از کاتالیزور کبالت یا رودیم، دی متیل به اسید استیک تبدیل می شود.

روش های تولید الکل متانول

متانول را می توان به روش های مختلفی تولید کرد:

متانول به طور طبیعی توسط متابولیسم بی هوازی انواع مختلف باکتری ها تولید می شود و معمولاً به مقدار کم در محیط وجود دارد. بنابراین مقدار کمی بخار متانول در جو زمین وجود دارد که طی چند روز توسط هوا و در مجاورت نور خورشید اکسید شده و به دی اکسید کربن و آب تبدیل می شود.

راه دیگر برای تولید الکل متانول ایجاد واکنش بین مونوکسید کربن و هیدروژن در دمای 230-400 درجه سانتیگراد و فشار 5-60 Mpa است.

در واقع روش فعلی و مدرن تولید متانول به منظور فروش الکل متانول در بازارهای جهانی، واکنش مستقیم مولکول‌های مونوکسید کربن و گاز هیدروژن در حضور کاتالیزور است.

روش به دست آوردن متانول در فشار کمتر و با استفاده از کاتالیزورهای اکسید روی، مس و کرومیت طراحی و اجرا شده است، اما به دلیل مسمومیت کاتالیزور در اثر ترکیب با گوگرد یا کلرید، باید از گازهای مصنوعی خالص استفاده شود.

 

تبدیل کاتالیزوری متان به متانول توسط آنزیم هایی از جمله متان مونواکسیژنازها انجام می شود.



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

کاربرد فروش نیترات آمونیوم و فروش پتاسیم نیتراتاینجا کلیک کنید . کود نیترات پتاسیم معمولاً هم در کشاورزی در مقیاس بزرگ و هم در باغ های خانگی استفاده می شود. این کود معمولاً به صورت دانه ای یا مایع موجود است و حاوی دو ماده غذایی مهم (پتاسیم و نیتروژن) برای رشد گونه های گیاهی است. در حالی که نیتروژن با اطمینان از بلوغ کامل گیاهان، فرآیندهای رشد را تقویت می کند، پتاسیم همچنین عملکردهای بیولوژیکی را تنظیم می کند.

کود نیترات پتاسیم برای چیست؟

از آنجایی که کود نیترات پتاسیم حاوی مقادیر زیادی نیترات و مقدار کمی نمک است، برای کشت و رشد کرفس، گوجه فرنگی، سیب زمینی و برخی میوه ها مفید است. در کشاورزی، اغلب برای حمایت از محصولات خاص یا با ارزش بالا استفاده می شود. در باغچه های خانگی، کود نیترات پتاسیم به سبز و سالم ماندن چمن و گل ها کمک می کند.

چرا کشاورزان باید این کود را بخرند؟

صرف نظر از رویکردی که برای کشاورزی اتخاذ شده است. استفاده از نیترات پتاسیم در کشاورزی مهم است. تمرکز استراتژیک کاهش عدم تعادل و ناکارآمدی مواد مغذی برای گیاهان است تا بتوانند عملکرد بهتری تولید کنند و کیفیت محصول را بهبود بخشند. تولید سالم تر به گیاهان کمک می کند تا در برابر استرس شرایط آب و هوایی شدید، بیماری و سایر تنش های ناشی از آفات مقاومت کنند. با پشتوانه مطالعات علمی متعدد، نشان داده شده است که KNO 3 نسبت به سایر کودها در ترویج محصولات قوی تر و سالم تر موثرتر است.

در نتیجه، گیاهان بهتر می توانند در برابر اثرات خشکسالی و دمای شدید مقاومت کنند و همچنین احتمال بیشتری دارد که پس از باران بیش از حد و سیل بهبود یابند. KNO 3 به صورت خشک بر روی خاک اعمال می شود یا به عنوان محلول استفاده می شود، جذب مواد مغذی ضروری K و N را به طور موثر و بدون کلرید تسهیل می کند. علاوه بر این، KNO 3 باعث جذب سایر مواد مغذی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم و فسفر می شود و با شوری مبارزه می کند. یکی دیگر از مزایای KNO 3 این است که می توان از آن با سیستم های مختلف آبیاری استفاده کرد.

KNO 3 دارای حلالیت بالاتر و سرعت انحلال سریعتر از K2 SO 4 (SOP) است که به تولید کننده اجازه می دهد غلظت بیشتری از مواد مغذی را در هر گالن آب اعمال کند.

 

بیش از 2400 مطالعه نشان می دهد که استفاده از پتاسیم و سطوح صحیح نیتروژن باعث بهبود مقاومت محصولات در برابر شرایط آب و هوایی می شود. افزودن کافی منبع خوب پتاسیم مانند KNO 3 منجر به کاهش عفونت های باکتریایی تا 70٪، عفونت های قارچی تا 63٪، آفاتی مانند حشرات و کنه ها تا 60٪، ویروس ها تا 41٪ می شود. و نماتدها تا 33 درصد.

فواید کود نیترات پتاسیم

فواید کود نیترات پتاسیم مشخص است و آن اینکه گیاه ترودون سالم تر، پربارتر و باغات پربارتر است. کود نیترات پتاسیم نیز کمک می کند. به ویژه، پتاسیم نقش مهمی در مقاوم‌تر کردن گیاهان به بیماری، خشکی و حتی تغییرات شدید دما دارد. آی تی

تهیه باروت با کود نیترات پتاسیم

در گذشته از نیترات پتاسیم برای تهیه باروت استفاده می شد و امروزه در آتش بازی و نارنجک استفاده می شود. هنگام استفاده از این نوع کود، ایمنی یک مسئله است. اگر بلعیده شود، استنشاق شود یا از طریق پوست جذب شود، می تواند باعث تحریک و حتی آسیب قابل توجهی شود. سوزش شدید چشم یکی دیگر از عوارض جانبی منفی بالقوه است.

یکی از نیازهای اصلی گیاهان برای رشد نیتروژن است. این درشت مغذی مسئول تولید اندام های رویشی و شاخ و برگ گیاه است و سلامت کلی را بهبود می بخشد. نیتروژن از جو می آید، اما این شکل دارای پیوندهای شیمیایی قوی است که جذب آن برای گیاهان دشوار است. اشکال ساده نیتروژن موجود در کودهای فرآوری شده شامل نیترات آمونیوم است.

 

نیترات آمونیوم اولین کود نیتروژن جامد (N) بود که در مقیاس بزرگ تولید شد، اما محبوبیت آن در سال های اخیر کاهش یافته است. این کود یک منبع معمولی از نیتروژن است زیرا حاوی نیترات و آمونیوم است و محتوای مواد مغذی نسبتا بالایی دارد.

نیترات آمونیوم چیست؟

این نوع کود نیترات آمونیوم از دهه 1940 به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این یک ترکیب نسبتاً آسان برای تهیه است و ارزان است و بهترین انتخاب برای کشاورزان است. نیترات آمونیوم در باغ ها با سایر ترکیبات پایدار است. این کود به دلیل تخلخل و حلالیت بالا، نیتروژن لازم را خیلی سریع به گیاه می رساند.

نحوه استفاده از کود آمونیوم نیترات در باغ شما

برای بدست آوردن میزان دقیق نیتروژن در خاک، آزمایش خاک را در مناطق مربوطه انجام دهید. این آزمایش را می توانید با کمک آزمایشگاه آب و خاک ای یا از طریق کیت های تست خانگی انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

صرفه جویی و نگهداری آب آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. در بسیاری از مناطقی که افراد به دلایل مختلف مانند قطعی مکرر آب، کم آبی و ... نیاز به ذخیره آب دارند، وجود یک مخزن مطمئن که بتواند در این مواقع موثر باشد ضروری به نظر می رسد. اگر آب ذخیره شده برای مصارف آشامیدنی استفاده شود، مشکل می تواند تشدید شود.زیرا باید مسائل مربوط به سلامت مردم را در نظر گرفت. در هر صورت اطلاع از قیمت مخزن آب 300 لیتری در این موارد و همچنین انواع و کاربردهای آن می تواند ما را در تصمیم گیری بهتر یاری کند.قیمت مخزن آب 300 لیتری کلیک کنید.

مخازن پلاستیکی برای کسانی که بودجه کمی دارند و نیازی به ذخایر بزرگ ندارند عالی هستند. برای این منظور، وضعیت خود را ارزیابی کنید تا تعیین کنید کدام نوع و اندازه مخزن آب برای شما بهترین است. همچنین در صورت نیاز به خرید مخزن آب در انواع بی نظیر مانند مخزن آب کتابی و ... می توانید با کارشناسان ما در رادمان پلاست تماس حاصل فرمایید.

مخزن آب 300 لیتری چیست؟

همانطور که گفته شد امروزه مخازن پلاستیکی در انواع مختلف و با حجم های متفاوت تولید می شوند. مخزن 300 لیتری که معمولاً برای ذخیره آب استفاده می شود یکی از این نمونه ها است. از این محصولات می توان برای نگهداری آب آشامیدنی یا غیر شرب استفاده کرد.نوع این محصولات معمولا به گونه ای است که از ایجاد هرگونه باکتری، جلبک، قارچ یا کپک جلوگیری می کند و در نتیجه می توان آب سالم را از آنها خارج کرد. اگر مخازن پلاستیکی باشند، اغلب از پلی اتیلن در تولید آنها استفاده می شود. مخازن آب پلی اتیلن به صورت پودر در دسترس هستند. وقتی به مخزن آب تبدیل می شود، قالبی به شکل و اندازه مخزن ایجاد می شود.

سپس مخزن پلی اتیلن با استفاده از روش چرخشی ساخته می شود. در طی این فرآیند به تدریج چندین لایه ایجاد می شود و بسته به اندازه مخزن ساخت بین 30 دقیقه تا 2 ساعت طول می کشد.نکته ای که هنگام بررسی قیمت مخزن آب 300 لیتری باید بدانید این است که سازنده مخازن پلاستیکی انواع مختلفی از این محصولات را تولید می کند. این باعث می شود قیمت آنها متفاوت باشد. با توجه به اهمیت این موضوع به نکات بیشتری در مورد این محصولات اشاره می کنیم.

کاربرد مخزن آب 300 لیتری

سوالی که اغلب کاربران می پرسند این است که مخازن 300 لیتری در چه مواردی برای ما مناسب هستند؟ قبل از پاسخ به این سوال، بهتر است یک سوال دیگر را بررسی کنیم.زمانی که تصمیم به انتخاب تانک دارید باید به نکاتی در مورد آن توجه کنید. ابتدا چه موادی را در آن ذخیره خواهیم کرد؟ چه حجمی برای آن در نظر بگیریم؟ آیا برنامه ما محلی است یا گسترده؟ قیمت مخزن آب 300 لیتری چقدر با انواع دیگر متفاوت است؟ و…. پس از پاسخ به این سوالات می توانید نمونه مورد نظر را تهیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

وکلا را می توان به چند نوع تقسیم کرد؟

وکیل دادگستری: وکیل پایه یک دادگستری که تحصیلات خود را در رشته حقوق، مبانی و فقه در مقطع لیسانس و بالاتر به پایان رسانده باشد و در میان رقابت های سخت و سخت موفق به کسب رتبه بالایی در آزمون وکالت شده باشد، وکیل پایه یک دادگستری نامیده می شود. .. انواع وکیل دادگاه های پایه پس از گذراندن دوره کارآموزی دارای پروانه وکالت می باشند و می توانند به انواع پرونده های حقوقی رسیدگی کنند. وکیل حقوقی در اصفهان اینجا کلیک کنید.

وکیل مدنی: امروزه در بسیاری از موارد یکی به عنوان وکیل مدنی برای امور حقوقی یا اداری انتخاب می شود. بدین منظور وکیل و موکل باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و برای موضوع مورد نظر وکالت نامه تنظیم کنند. از جمله این وکالتنامه ها که توسط وکیل مدنی و موکل تنظیم می شود، می توان به وکالت طلاق، خرید و فروش خانه، فسخ اجاره و رسیدگی به امور سازمان ها و ادارات دولتی اشاره کرد.

وکیل غیرمستقیم: در بسیاری از موارد فرد شرایط لازم برای انتخاب وکیل را ندارد، بنابراین این کار را به شخص دیگری واگذار می کند تا از طرف او وکیل انتخاب کند. به چنین وکیلی که توسط شخص دیگری انتخاب می شود، وکیل واسطه می گویند. وکیل میانجی معمولاً برای رسیدگی به پرونده های کیفری یا قضاوت های مالی انتخاب می شود که موکل به دلیل حبس قادر به انتخاب وکیل نباشد.

چند نوع وکیل داریم؟

وکیل منتخب:

وکیل منتخب یکی از رایج ترین انواع وکلا است که شخصاً وکیل خود را انتخاب و با تنظیم قرارداد وکالت او را برای دفاع از حقوق خود در دستگاه های معاونت قوه قضائیه منصوب می کند.

وکیل معاضدتی:

طبق قانون مدنی، همه افراد در قوه قضائیه باید برای خود وکیل داشته باشند، اما اگر شخصی به دلیل عدم تمکن مالی یا دلایل دیگر نتواند برای خود وکیل انتخاب کند، بنا به تشخیص دادگاه و دادگاه با تعیین کمیسیون وکالت، وکیل برای او در دفاع از حقوق خود در دادگاه آزاد تلقی می شود، به وکیلی که به این ترتیب انتخاب می شود، وکیل مدافع می گویند.

وکیل:

وکیل در پرونده های کیفری نقش ایفا می کند زیرا متهم به دلیل کمبود منابع مالی یا دلایل دیگر از استخدام وکیل خودداری می کند. در واقع وقتی وکیلی برای دفاع از حقوق متهم در پرونده نباشد، دادگاه از بین وکلا وکیل رایگان می دهد. وکیلی که از این طریق وارد پرونده می شود، وکیل متصرف نامیده می شود.

وکیل سازمانی:

یکی دیگر از انواع وکلایی که در مقاله “چند نوع وکیل داریم؟” به آن اشاره خواهیم داشت وکیل سازمانی است. براساس قانون حمایت قضایی از کارمندان نیروهای مسلح و دولتی، در صورتی که این کارمندان دولتی از جمله لشگری و کشوری در کارهای خدمتی با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه شوند، سازمان محل خدمت او موظف است متخصصان حقوقی خود را به عنوان وکیل برای دفاع از کارمندانی که با مشکل رو به رو شده اند اختیار کند. به چنین وکلایی که در مراجعه قضایی از حقوق کارکنان دولتی دفاع می کنند، وکیل سازمانی می گویند.



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

طراحی و تجهیز رستوران هوشمند و رباتیک و فست فودها چیزی است که امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل به دنبال آن هستند.

حذف تردد مشتری پشت پیشخوان هنگام سفارش، ایجاد فضایی آرام در هنگام انتخاب غذا، تهیه غذای شخصی و کاهش هزینه های رستوران با حذف نیروی انسانی، برخی از قابلیت های کیوسک ها و میزهای لمسی برای سفارش غذا و رستوران و نرم افزار مدیریت سریع Food شرکت آیریک است. .

از دیگر ویژگی های این محصول، امکان تولید میزهای رستورانی در اندازه ها و شکل های مختلف است که برای میزهای دو نفره، چهار نفره و حتی میزهای دوازده نفره قابل تولید می باشد.

خدمات مشتری در رستوران های هوشمند و رباتیک موضوعی است که می توان از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند نام برد.

میز لمسی هوشمند VIP مناسب رستورانها، مراکز آموزشی و تفریحی، مهندسین و طراحان و 

با این جداول می توانید مسافت صد ساله را در یک سال طی کنید.

فناوری همیشه به کیفیت خدمات ارائه شده کمک کرده است. کیفیت بالا یا قیمت مناسب دیگر جوابگوی مشتریان تنوع طلبی نخواهد بود که به دنبال کشف و تجربه ای جدید هستند و دیگر منتظر گارسون نخواهید بود تا سفارش غذا را اعلام کند. منوی دیجیتال در دسترس شماست. می توانید ابتدا مشاهده کنید، سپس با لمس انگشتان خود در منو اسکرول کرده و بر روی صفحه کلیک کنید تا سفارش خود را ثبت کنید.

دیگر منتظر کسی نباشید تا سفارش شما را بنویسد یا آن را وارد دستگاه کند. تصور کنید وقتی پشت میز می نشینید، دریاچه ای روی میز وجود دارد که وقتی بشقاب، فنجان یا حتی دست خود را روی آن می گذارید، واکنش نشان می دهد یا اشیایی که روی میز قرار می دهید با خطوط نور به هم متصل می شوند. و با حرکت تصاویر زیبایی از آنها ایجاد می شود یا لوگو و تبلیغات رستوران دور لیوان شما می چرخد ​​و مشتری می تواند ابتدا منو را بالا آورده و روی میز بزرگ کند.

از غذاهای مختلف و میزان کالری و چربی آن ها مطلع شوید و با مشاهده سایر مشخصات مانند ظاهر و قیمت غذا، بدون نیاز به سرویس قبلی آن را سفارش دهید. پس از سفارش می توانید از مراحل تهیه غذا مطلع شوید و در حین آماده شدن غذا با بازی های حسی مختلف سرگرم شوید و در نهایت از طریق دستگاه کارت خوان بانکی متصل به میز نیز می توانید قبض را پرداخت کنید.

Touch Table یا میز هوشمند گزینه ای مناسب برای کاربردهایی مانند رستوران ها و کافه ها، مراکز آموزشی و تفریحی و همچنین مهندسان و طراحانی است که نیاز به انجام پروژه های خود و تعامل پشت میز دارند.

در مراکز آموزشی و مهدکودک ها استفاده از میز حسی کودکان می تواند جذابیت ایجاد کند و هزینه های آموزشی را کاهش دهد.

با کیوسک های سفارش غذای لمسی، پیشخوان های سفارش، میزهای لمسی، تبلت های سفارش غذا و نرم افزارهای مرتبط شرکت آیریک، همگی ابزاری برای ایجاد آسان رستوران روباتیک و رستوران هوشمند هستند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

آموزش صفر تا 100 راه اندازی خط تولید و بسته بندی ادویه جات  خط تولید و بسته بندی ادویه و پودر شرکت در دو منطقه صنعتی و کارگاهی ساخته شده است و دستگاه های خط تولید بر اساس آخرین متدها و با ارائه قابلیت ارسال کلیه دستگاه ها به تمام نقاط ایران و خارج از کشور طراحی و ساخته شده است. با ارائه آن با قیمت مناسب، می توانید با کمک این دستگاه ها کارخانه فرآوری و بسته بندی خود را در هر مکانی راه اندازی کنید.

بسته بندی ادویه جات و مواد پودری یکی از پرطرفدارترین و سودآورترین فعالیت های تولیدی در ایران و جهان است. به دلیل استفاده گسترده از این مواد در غذا و آشپزی، بازار این محصولات بسیار زیاد است. همچنین بسته بندی ادویه جات و مواد پودری مانند: فلفل سیاه، پاپریکا، زیره، گشنیز، هل، زردچوبه، زعفران، دارچین و گلاب به دلیل طول عمر مفید و مقاومت در برابر فساد می تواند برای فروشندگان وقت گیر باشد. و توزیع محصولات بسیار مفید هستند. راه اندازی صفر تا صد دستگاه بسته بندی میوه خشک کلیک کنید.

بسته بندی ادویه ها و پودرها معمولاً در بسته بندی های سبک انجام می شود تا حمل و نقل آنها آسان باشد. همچنین بسته بندی برای جذب مشتری بسیار مهم است. طراحی مناسب بسته بندی و استفاده از مواد با کیفیت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فروش داشته باشد.

مشاوری با متخصصین و افراد مجرب می تواند به شما در شناخت بهتر بازار و شرایط رقابتی و ایجاد خط تولید و بسته بندی مناسب برای محصولاتتان کمک کند. بهترین راه برای رسیدن به موفقیت، برنامه ریزی دقیق و تحقیق در کل بازار است.

همچنین استفاده از تکنولوژی و تجهیزات روز و مدیریت بهینه کسب و کار از جمله عوامل موثر برای دستیابی به موفقیت در این زمینه است. با بهره گیری از تجربه و دانش فنی متخصصان و همچنین ارتقای کیفیت و بهره وری خط تولید، می توانید به سودآوری بهتری دست یافته و در این بازار پر رقابت، اول و بهترین باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی ادویه جات

تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی ادویه جات ترازو، آسیاب و دستگاه بسته بندی می باشد. برای بسته بندی ادویه جات می توانید از ترازو خانگی استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید در خانه کار کنید، می توانید از یک آسیاب کوچک تک فاز استفاده کنید. شاید نمونه هایی از این آسیاب ها را در آتاریس دیده باشید. اما اگر می خواهید بسته بندی ادویه جات را در مقیاس بزرگتر شروع کنید، باید یک دستگاه آسیاب صنعتی بخرید. همچنین دستگاه های بسته بندی مختلفی برای بسته بندی ادویه جات وجود دارد. در زیر به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه بسته بندی خانگی

برای بسته بندی ادویه جات در منزل به دستگاه های بسته بندی کوچک تری نسبت به دستگاه های صنعتی نیاز دارید. همچنین باید مراقب باشید که برق مصرفی این دستگاه ها تک فاز باشد نه سه فاز.



:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : b.gholami

پلی اتیلن یک ماده پلیمری است که از واحدهای منفرد اتیلن تشکیل شده است. اتیلن ها در یک زنجیره قرار گرفته و یک مولکول پلیمری بزرگ را تشکیل می دهند. ماده اولیه پلی اتیلن از نفت خام به دست می آید. مهم ترین بازار مصرف پلی اتیلن، صنعت لاستیک و پلاستیک است. در بازار جهانی پلی اتیلن در گریدهای تجاری PE63، PE80 و PE100 موجود است که در تولید و ساخت انواع پلاستیک و محصولات استفاده می شود.تانکر آب 1000 لیتری اینجا کلیک کنید.

مخازن پلی اتیلن 1000 لیتری

مخزن 1000 لیتری مخزنی است که برای نگهداری مواد سازگار با پلی اتیلن استفاده می شود. منبع پلاستیک (تانکر پلاستیکی) یا پلی اتیلن برای ذخیره و انتقال آب و سایر مواد سازگار با مخازن آب در صنایع کشاورزی، شیمیایی و ساختمانی استفاده می شود.

آشنایی با انواع اتصالات مخزن کوتاه عمودی 1000 لیتری

مخزن کوتاه عمودی 1000 لیتری مانند سایر انواع مخازن دارای امکان اتصال شیرهای ورودی و خروجی و سرریز می باشد. این شیرها می توانند از پلی اتیلن یا فولاد ضد زنگ ساخته شوند. نصب صحیح این لینک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مزایای مخزن 1000 لیتری

منابع 1000 لیتری مزایای زیادی دارند که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

  • آنها به راحتی در دسترس هستند و می توان آنها را به صورت حضوری و آنلاین سفارش داد (مخزن پلی اتیلن مورد نظر خود را می توانید از سایت مخزن مارکت خریداری کنید.)
  • از نظر قیمت نسبت به تانک های دیگر مقرون به صرفه هستند.
  • به دلیل وزن کم آنها به راحتی قابل حمل هستند.
  • امکان سفارش در مدل ها و اشکال مختلف با توجه به محل نصب آنها وجود دارد.
  • با توجه به ترکیب و جنسیت آنها برای نگهداری و حمل و نقل بسیاری از مواد استفاده می شود.
  • به لطف مواد به کار رفته در ترکیب آنها، مقاومت بالایی دارند، در برابر نور خورشید نیز مقاوم هستند، بنابراین عمر طولانی دارند.


:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 ارديبهشت 1402 | نظرات ()