فن پروانه محور
نوشته شده توسط : b.gholami

فن هواکش کلیک کنید . پنکه های خانگی برای ارائه راحتی و رفاه زندگی طراحی شده اند. به دلیل وجود آلاینده های غیرطبیعی مانند مواد سمی و شیمیایی، مواد آلی، گرد و غبار و خاک، سلامت انسان در معرض تهدید قرار گرفته است. این در حالی است که این مواد با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند. کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی بیشتر در معرض خطر هستند. گاهی اوقات نمی توانند در چنین محیطی به زندگی خود ادامه دهند. افراد سالم ممکن است چنین محیط آلوده ای را تحمل کنند، اما به مرور زمان اثرات مخرب و جبران ناپذیری بر سلامت آنها خواهد گذاشت.

میزان آلاینده طبیعی در فن هواکش 

امروزه میزان آلاینده های طبیعی و غیرطبیعی نسبت به گذشته افزایش یافته است. در عین حال با کاهش پوشش گیاهی نیاز به فیلتر قدرتمند جایگزین بیش از پیش احساس می شود. در همین راستا پنکه های خانگی دقیقاً برای این منظور ساخته می شوند. این واحدها مجهز و مدرن بوده و قابل نصب در محیط های مسکونی، اداری و صنعتی می باشند.

به طور کلی پنکه یا پنکه وسیله ای است که هوا را به گردش در می آورد و این قابلیت را دارد که هوای آلوده به گاز، دود و مواد مختلف را با هوای خارج از آن محل جابجا کند، همچنین از فن ها برای مکش هوا، دمیدن هوا یا هوا استفاده می شود. سیرکولاسیون در محیط های صنعتی یا خانگی کاربرد فراوانی دارد و به طور کلی استفاده از کولرگازی چه اجباری و چه مکش یک هدف را دنبال می کند و آن جابجایی هوا است.

فن ها یا پنکه ها در یک دسته کلی به دو نوع پنکه خانگی و پنکه صنعتی تقسیم می شوند، پنکه های صنعتی معمولا سایز بزرگتر و دارای موتور پرقدرت هستند که به کمک پره های بزرگ در هوا نیز پرقدرت است. شرطی سازی پنکه ها در کارخانه ها، کارگاه ها یا سوله ها برای جابجایی هوای آلوده استفاده می شوند، انواع پنکه های خانگی معمولا در اندازه های کوچکتر ساخته می شوند و در فضاهای داخلی ساختمان مانند حمام، آشپزخانه و ... استفاده می شوند. سر کار می روند.

انواع فن های محوری

فن محوری پنکه ای است که در آن جریان هوا به موازات محور تیغه حرکت می کند. در واقع پره های این فن هوا را موازی با محور چرخش پره ها حرکت می دهند. این مدل از فن های محوری کاربردهای زیادی دارد. مورد استفاده در محیط های خانگی و صنعتی. در توضیح دیگری فن محوری می تواند هوا را در جهت محور موتور حرکت دهد و در جاهایی که فشار استاتیکی سیستم کم است از فن محوری یا محوری استفاده می شود.

فن پروانه محوری

ساده ترین نوع فن جریان محوری، فن پروانه ای است که شامل فن های خانگی قابل حمل نیز می شود، این فن ها دارای یک پروانه سه تا شش پره هستند که از فلز یا پلاستیک ساخته شده و در یک محفظه قرار می گیرند، رایج ترین نوع این فن ها با 4 یا 6 تیغه که عمدتاً در ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود. این نوع فن دارای سه قسمت اصلی پره ها، موتور الکتریکی و محفظه نگهدارنده می باشد که قطر ورودی این فن ها می تواند بین 300-400 میلی متر و 1800-2000 میلی متر باشد.

الکتروموتور و تیغه ها مستقیماً در اندازه های کوچک و متوسط ​​به هم متصل می شوند، اما در کولرهای بزرگ این اتصال از طریق یک قرقره تسمه انجام می شود. فن های پروانه ای فریمی دارند که هوا را به داخل پره ها می برد و این فریم ها معمولاً در ورودی مخروطی هستند همچنین به طور کلی می توان از این فن ها برای هوای با حجم بالا و فشار استاتیکی کم استفاده کرد به عنوان مثال استفاده رایج از پروانه پنکه مخصوص سیستم های کوچک و ساده مانند پنکه سقفی، پنکه برای اتاق های کوچک و ... می باشد.

منبع





:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: