نوشته شده توسط : b.gholami

 آیا بخاری گلخانه را می شناسید؟ گلخانه ها شرایط کاملاً متغیری دارند که مستقیماً تحت تأثیر عوامل جوی هستند. تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای باید همواره به فکر تامین نیازهای اولیه گیاه برای تولید محصولات خوب و با کیفیت باشند. یکی از این نیازهای اساسی که تغییر فصل بسیار بر آن تأثیر می گذارد، دمای هوای گلخانه است. این افراد در فصول گرم سال موظف به استفاده از وسایل خنک کننده و تولید رطوبت در هوا هستند. قیمت انواع بخاری گلخانه ای کلیک کنید.

این در حالی است که در فصل سرد سال کاربران گلخانه green house موظفند از بخاری گلخانه ای برای تامین هوای مناسب گیاه استفاده کنند. این یکی از الزاماتی است که هر گلخانه ای باید در اولویت قرار دهد و به آن توجه کند. بی توجهی به سرمایش و گرمایش گلخانه می تواند منجر به از بین رفتن کامل محصول شود.

بخاری گلخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

بخاری گلخانه یکی از ابزارهای اصلی تولید محصولات گلخانه ای است. این دستگاه قادر است حجم عظیمی از هوای گرم را به صورت کاملا صنعتی در کمترین زمان ممکن به محیط گلخانه منتقل کند. استفاده کنندگان گلخانه های صنعتی از این محصولات برای رفع نیاز حرارتی گیاهان در فصول سرد سال استفاده می کنند.
گیاه یک موجود زنده کاملاً زنده است که برای بقای خود باید شرایط خاصی را حفظ کند. ترک این شرایط به گیاه آسیب می رساند و در نهایت می میرد. استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما باعث می شود که گیاه با شرایطی که کاربر گلخانه برای آن آماده کرده است سازگار شود. در این حالت گیاه به حیات خود ادامه می دهد و حتی محصولات تولید می کند.
بخاری گلخانه ای با راندمان بیش از 80 درصد در تولید گرما در گلخانه ها می تواند به شما در دستیابی به نتایج قابل قبول کمک کند. ساختار کلی این دستگاه ها شامل ترموستات ها، سیستم های کنترل دما، لوله های اتصال، فن های مکنده و کوره ها یا بویلرها می باشد. در دسترس بودن ابزارهای ویژه ای مانند ترموستات و سیستم های تنظیم هوا به کاربر این امکان را می دهد که دما را برای رسیدن به سطح مورد نظر تنظیم کند.
این دستگاه یکی از ایمن ترین بخاری های صنعت می باشد که مجهز به فن های آکسیال می باشد. این دستگاه ها دارای استانداردهای معتبر CE می باشند. البته وقتی از بخاری گلخانه یاد می شود به این معنا نیست که فقط از این دستگاه می توان در گلخانه ها استفاده کرد. شما می توانید به راحتی از این دستگاه در انواع فعالیت های صنعتی استفاده کنید.

بهترین بخاری گلخانه

البته بخاری گلخانه ای بخاری است که می تواند گیاهان و گل های گلخانه را از سرما در زمستان محافظت کند. این نوع بخاری قدرت بالایی برای گرم کردن گلخانه دارد و همچنین باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. یکی از فاکتورهای مهم بخاری گلخانه ضد آب بودن و عمر طولانی و مقرون به صرفه آن است.
یکی از مواردی که در هنگام خرید بهترین بخاری گلخانه باید به آن توجه کرد این است که بخاری بازده بالایی دارد. خوب، راندمان به این معناست که گرمای تولید شده توسط بخاری در مقابل انرژی مصرفی آن باشد.
اگر به دنبال بهترین بخاری صنعتی برای گلخانه هستید باید به مواردی مانند جنس بدنه کوره توجه کنید. البته نوع کوره با طول عمر بخاری گلخانه ارتباط مستقیم دارد. خب گاهی بخاری های ارزان قیمتی در بازار موجود است که بدنه آن از آلیاژهای بی کیفیت ساخته شده و منجر به پنچر شدن آن می شود. بنابراین وجود چنین بخاری بسیار خطرناک بوده و باعث آتش سوزی در محیط می شود.

انواع بخاری برای گلخانه

انواع مختلفی از بخاری های گلخانه ای برای کاربردهای مختلف مانند پرورش طیور، پرورش قارچ و گلخانه وجود دارد. یکی از رایج ترین انواع بخاری، بخاری برقی است که نصب آسان، کم مصرف بوده و گازهای مضر منتشر نمی کند. نوع دیگر کوره هوای گرم است که برای گلخانه های بزرگ مناسب است. بخاری های تابشی گاز نیز محبوب هستند و می توانند با پروپان یا گاز طبیعی کار کنند. آنها قدرتمند هستند و می توانند به سرعت مناطق بزرگ را گرم کنند.




:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: