انیمیشن و موشن گرافیک
نوشته شده توسط : b.gholami

خرید طراحی موشن گرافیک از دو کلمه Motion و Graphic تشکیل شده است. این زمینه به عنوان گرافیک پویا یا تصاویر متحرک نیز شناخته می شود. گرافیک پویا به بردار بستگی دارد. وکتورها توسط تصویرگران طراحی شده و سپس توسط انیماتورها به صورت پویا ارائه می شوند.

گرافیک پویا اغلب با موسیقی و جلوه های جذاب همراه است. به همین دلیل از گرافیک کارتونی در صنایع تبلیغاتی و فیلمسازی استفاده می شود. جالب است بدانید که موشن گرافیک مخفف دانش ترکیب حرکت و صدا در دنیای رسانه و دیجیتال است که یک تعریف کامل است. از مزایای تبلیغات با استفاده از گرافیک کارتونی می توان به ارزان و ارزان بودن آن نسبت به سایر تیزرهای ویدیویی اشاره کرد.

همانطور که می بینید، در این مقاله می خواهیم در مورد گرافیک پویا صحبت کنیم. بیایید این مهارت و نظم باورنکردنی را از همه طرف بسنجیم و به چند سوال اساسی در مورد او پاسخ دهیم. پیشنهاد می کنیم اگر به دنیای گرافیک و خلاقیت علاقه دارید تا انتهای این مطلب با رشد دانا همراه باشید.رشدانا

تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن

یکی از چالش های بسیاری از مبتدیان گرافیک انیمیشن، جداسازی دو مهارت انیمیشن و گرافیک پویا است. این دو رشته بسیار شبیه به هم هستند، اما تفاوت های عمده ای بین آنها وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ابتدا تعریف مختصری از انیمیشن ارائه می دهیم. انیمیشن ارائه سریع و مداوم یک اثر هنری دو بعدی است که به دلیل ترسیم اشکال در موقعیت ها و ابعاد مختلف، توهم حرکت را برای بیننده ایجاد می کند.

این اولین تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن است. در گرافیک پویا، حرکت عناصر جزئی از جوهره این میدان است، اما در انیمیشن تنها یک توهم است که به صورت واقعی به بیننده ظاهر می شود. تفاوت دوم این است که دنیای گرافیک کارتونی به وکتورها و عناصر بستگی دارد اما در انیمیشن شخصیت ها عنصر اصلی هستند.رایا مارکتینگ

تفاوت های دیگر این دو زمینه عبارتند از:

انیمیشن اغلب یک داستان طولانی است و به عنوان یک فیلم به مخاطب ارائه می شود، اما حرکت کوتاه و فشرده است.

اهداف محتوایی انیمیشن و موشن گرافیک کاملاً متفاوت است. گرافیک پویا در مواردی مانند تبلیغات بیشتر از انیمیشن استفاده می شود.

مکان های انیمیشن و پروژکتور حرکت کاملاً متفاوت هستند.

جامعه هدف و نامزدهای حرکت و انیمیشن متفاوت است.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: